vrijdag 22 maart 2019

vrijdag 22 maart 2019
 18.30 uur  - 22.00 uur
 Pelgrimskerk - ontmoetingsruimte

‘Ik voel me heen en weer geslingerd tussen het klooster en Las Vegas’
De uitspraak is van Freek de Jonge, maar is ook van toepassing op onze gastspreker in het kerkcafé op vrijdagavond 22 maart a.s. Zelf koos hij deze tekst voor zijn afstudeerfeestje. Hij studeerde theologie om priester te worden, bezoekt nog dagelijks de kerk, kwam na enige omwegen in de financiële wereld terecht en werd toch bankier. Twee werelden. Werelden van uitersten. Het verbinden van uitersten beschouwt hij als zijn talent en zijn roeping. Over hoe hij daarmee bezig is en waar hij zich door laat inspireren gaat hij graag met ons in gesprek.
Onze gastspreker is Eric Holterhues, directeur van Oikocredit Nederland. Oikocredit werd in 1975 opgericht door de Wereldraad van Kerken en is actief in zeventig ontwikkelingslanden. Via Oikocredit stimuleert hij o.a. ondernemerschap en ook andere projecten. Hij werkte in diverse functies in de bancaire sector. Over wijsheid en leiderschap heeft hij duidelijke opvattingen.
Om half zeven gaat de deur open en meestal beginnen we met het gesprek om ongeveer kwart over zeven. Zoals altijd is er weer live muziek en wordt er ook voor de inwendige mens gezorgd. De deur blijft open staan, dus u kunt op elk moment aanschuiven. Het belooft weer een interessant gesprek te worden met een boeiend en ook spannend onderwerp. Iedereen is van harte welkom.
Vrijdagavond 22 maart, vanaf 18.30 uur, ontmoetingsruimte Pelgrimskerk. Nan Sikkel.