vrijdag 25 januari 2019

KERKCAFÉ BADHOEVEDORP; HOE RELIGIEUS IS NEDERLAND NOG?

Datum:
 vrijdag 25 januari 2019
Tijdstip:
 18.30 uur  - 22.00 uur
Locatie:
 Pelgrimskerk - ontmoetingsruimte

Alain Verheij gaat regelmatig voor in kerkdiensten en houdt veel lezingen. Zijn gemeente is internet en in dat werkgebied vallen grenzen weg en gaat hij met open vizier in gesprek met christenen en niet-christenen, waaronder veel jonge mensen die, zoals hij constateert, onbevangen kunnen luisteren. Hij voelt zich thuis in het spanningsveld tussen seculier en christelijk.

Zijn theologie en levensbeschouwing hangen vast aan verhalen. Dat blijkt heel duidelijk in het boek dat hij schreef "God en ik.", waarin hij vertelt hoe Bijbelverhalen kleur geven aan het verhaal van zijn eigen leven en aan de wereld van nu en hedendaagse levensvragen. Zijn boek werd onlangs gekozen tot het „theologische boek van het jaar‟ en is ook genomineerd voor het „filosofische boek van het jaar‟.