OOK UREN VAN DE KOSTER KOSTEN GELD!!!!!

We zijn als kerkelijke gemeente hier in Badhoevedorp best wel een beeeetje verwend!

Zo hebben we (en dat is echt een uitzondering) nog steeds de beschikking over een (part-time) koster. Met het afnemen van het aantal vrijwilligers en het toenemen van de behoefte vanuit de gemeente aan “aandacht” vergeten we dat onze koster ook maar één mens is en…. part-time voor onze gemeente werkt. En in de beperkte tijd doet zij vreselijk veel, is vrijwel altijd enthousiast en ook bijna altijd bereid nog nét één stapje meer te doen.

Da’s ontzettend leuk, maar gelijk ook een gevaar.
Want als wij allemaal iets meer tijd vragen van onze Henriët, is zij gedwongen ander werk “op te schuiven”. Uiteindelijk zien wij dat als kerkrentmeesters in de extra uren die Henriët heeft gewerkt
En……….die uren kosten natuurlijk ook geld!

Een voorbeeld hiervan is de openstelling van het kerkgebouw op zaterdagochtend.
Die openstelling is ingesteld om vrijwilligers die de kerkdienst voorbereiden en andere vrijwilligers niet op “elk moment” van de zaterdag bij Henriët aan te laten kloppen. Iedereen die iets functioneels moet doen in/voor de kerk kan dat bij voorkeur doen op zaterdag tussen 10.00 en 11.00 uur.
Maar deze openstelling voorziet ook in een “sociale behoefte”: het is ook gezellig om even langs te komen om een kop koffie “mee te pakken”.

Erg? Nee hoor, als dat maar niet betekent dat deze openstelling onnodig (en niet-functioneel) wordt opgerekt.